CB250RS/FT500 --> CB500RS

Thanks :)

Ik heb wel een halve dag moeten besteden aan die klote achterbrug voordat ie er zo uit zag :r

Maar het loont :

Foto-SRDA8TNE-D.jpg


Foto-NBSMEUNI-D.jpg


:z

Is epoxy primert trouwens, hij wordt geen legergroen :+
 
Ben er ook tevreden mee, had het niet zo strak verwacht *D
Het frame zo strak krijgen zal een iets moeilijkere/langere klus worden :P

Heb ondertussen de voorvork verwend; alles geborsteld en wat vervangende onderdelen besteld:
Progressieve veren, nieuwe keerringen en die SSH 750 balhoofdlagers zonder losse balletjes :)

En nog een beetje wezen stijlen met het zitje:

Foto-LT6QOKFW-D.jpg



Nu even bezig met het blokje van m'n Madass, had gelezen dat de Lifan 140 van uit de fabriek speling heeft bij de koppeling.
En inderdaad, het koppelingshuis kan op de as een stukje schuiven, samen met het tandwiel er onder. Welke zijn buurman-tandwiel dan ook niet helemaal goed pakt. Ondanks dat is er geen opmerkelijke slijtage te zien.
Ik moet nog even uitvinden waar een ringetje tussen zal moeten, dus of het huus meer naar de carterhelft toe moet, of er juist vanaf.

Foto-OQDU8L7K-D.jpg
 
Heb nog geen ander demper nee. Ik zal het in m'n achterhoofd houden. :)
Ik vind deze pretpiloot creatie er zo wel weer tof uit zien, maar ik verander nogal vaak van gedachte :+
 
Precies :P

Weer een updateske, de onderdelen zijn inmiddels binnen :9
Foto-ACYK64ZA-D.jpg




Oude keerring :/

Foto-WTACPZ3C-D.jpg


Bij het monteren van een nieuwe keerring schoot ik uit met de drevel, door het rubber heen :')
Dus bij deze weer een wijze les, dat even snel iets doen nooit werkt :+ Ik kon zo snel geen buis vinden dat op de rand van de keerring paste :X Dus dat wordt weer een nieuw setje bestellen...


Verder begonnen de voorvelg wat op te frissen:

Foto-DHXMMTAW-D.jpg


Mvg Wouter
 
Laatst bewerkt:
Zo, net even de buurt onveilig gemaakt met dit heerlijke weer 8-)

Het zijn de orginele velgen joah
Heb niks te klagen inderdaad :) , een verchroomde velg van deze leeftijd zou in een stuk slechtere staat zijn.
 
De voorwerpen van het definitieve kleurtje voorzien, bijna klaar voor montage :9

Foto-RVTLWNWI-D.jpg


Ik had achteraf gezien beter eerst de stuurpenlagerschaal kunnen vervangen _O-
Foto-NS8VSFIZ-D.jpg


Foto-CGKP8QZ3-D.jpg


:W
 
Laatst bewerkt:
Update:

Even de boel in elkaar gestoken 8-)
Foto-P73OZH4Z-D.jpg


Het geel is een testkleurtje , ik ben aan het experimenteren met 6 jaar over datum epoxy-lakken die m'n pa nog had staan. :+ Als dit nog een beetje fatsoenlijk werkt wordt de tank kaal met een doorzichtige epoxy coating en polyurethaan lak erover. :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan