Controles zaterdagmorgen

Het is mijn eerste jaar dat ik met de motor ga naar de TT, hiervoor ging ik al jaren met de auto. Ik kom uit Noord-Holland en via die kant heb ik nog nooit echt controles gezien of meegemaakt. Volgens mij staan ze meer te controleren langs de route die uit het zuiden komt. Ik ben niet van plan om ontzettend op te willen vallen, maar je weet het nooit he hoe het zit met die controles....we hopen er maar het beste van.
 
Het is mijn eerste jaar dat ik met de motor ga naar de TT, hiervoor ging ik al jaren met de auto. Ik kom uit Noord-Holland en via die kant heb ik nog nooit echt controles gezien of meegemaakt. Volgens mij staan ze meer te controleren langs de route die uit het zuiden komt. Ik ben niet van plan om ontzettend op te willen vallen, maar je weet het nooit he hoe het zit met die controles....we hopen er maar het beste van.
Gewoon zorgen dat je met de hele meute mee rijd, en er van genieten.
Als ze willen kunnen ze overal wel op gaan letten (numerplaten, knippers, uitlaten, e -keurmerken, geluid, enz.........)
Zodra je gewoon "normaal" doet en met de stroom mee gaat is er helemaal niks aan de hand.
 
Gewoon zorgen dat je met de hele meute mee rijd, en er van genieten.
Als ze willen kunnen ze overal wel op gaan letten (numerplaten, knippers, uitlaten, e -keurmerken, geluid, enz.........)
Zodra je gewoon "normaal" doet en met de stroom mee gaat is er helemaal niks aan de hand.


Doe ik dat gewoon 8-)
 
Ik heb een Yoshimura RS3 demper, zonder DB-killer, kan er ook niet in. Ben ik nu de klos als ik aangehouden wordt? Boete zal er dan wel inzitten, maar wanneer mag je niet meer verder rijden?
Boven de 10db overschrijding, als mijn geheugen me niet in de steek laat ;)
Ach voor het geluid ben ik niet zo bang.
Ik ga vrijdag altijd al die kant op, en heb ze nog nooit zien controleren op geluid (op vrijdag dan).

En knappe agent als je uit die hele stroom motoren na afloop van de race, nog mensen gaat controleren op geluid.
Dan vang je sneller centen door mensen die wheely's, burn-outs enz maken.
Vorig jaar hebben ze staan controleren op geluid bij een van de aanrijroutes. Ik heb hier zelfs een heel stuk over gelezen in een van de kranten, waarbij precies stond geschreven hoe of wat :)

En die knappe agent staat echt niet bij de uitgang van de TT, maar wel op een van de snelwegen richting de TT en daar hebben ze tijd genoeg om je er tussen uit te halen :Y

Maakt mij niet uit, ik hoef niets te betalen :)
 
Knap, als je met honderden tegelijk langs een controle punt rijdt.
Probeer dan maar eens uit te zoeken welke motor dat lawaai veroorzaakte.
Het enige wat ze kunnen doen is een grote groep van de weg plukken en die controleren.
Individuele gevallen zullen ze een stuk minder snel er uit halen.
 
Voor de mannen/vrouwen met een sportdemper, try to kill it! :)
Er staat me bij dat er vorig jaar ook stevig op uitlaatgeluid werd gecontroleerd en het laatste wat je wilt is je kentekenbewijs inleveren vanwege een te grote overschrijding :X


Ik mag 103db hebben op mijn FZR1000 (88) :9 :9 :9 :9


Frans
 
Controles beginnen donderdag al.

U are watched.
Ik zet mijn originele pijp er ook maar even op voor de zekerheid.
 
We zullen het wel zien, ik maak me er iig niet druk om...

Ik ook niet, want ik kan komend weekend helaas die kant niet op B|

Maar het is iig wel heel lullig als je hier roept dat het allemaal wel mee zal vallen en de werkelijk is dat er tig MF-ers gepakt zijn op snelheid, geluid of een omgebogen plaat ;)

Vraag me dan ook direct af of de wijsneus die hier roept dat het wel mee valt, ook zijn knip pakt voor een bijdrage in de kosten :? Zal wel niet! -O-
 
en jawel, reken maar dat ze je ook gaan pakken op je MF-sticker. doordat ze het zo druk hebben met zakkenvullen zal je denk ik niet eens een waarschuwing krijgen, maar meteen een bon.

(wedden dat na het weekend minder MF'ers met een MF-sticker rijden, en een paar euro-tientjes lichter zijn?!)

de TT-dagen zijn 1 groot walhalla voor de staatskas en tegelijk mooie propaganda om motorrijden te ontmoedigen. houd er rekening mee dat ze je echt op ALLES gaan proberen te pakken wat er maar te halen valt.

[/preach mode off]]
 
Uit de boetebase: Ondeugdelijke uitlaat €150


Dat zijn inderdaad flink wat euro's...en zo ondeugdelijk is hij helemaal niet, ziet er heel netjes uit. Geen roest of andere bijzonderheden, carbon erop tegen de hitte. Ze mogen mij wel geld geven omdat ik juist met een zeer goede uitlaat rijd, die extra veilig is omdat de mensen mij nu aan horen komen en dus beter opletten daardoor. Alleen zal oom agent dit wel niet willen geloven. :W

Hopen maar dat we niet gepakt worden.
 
en jawel, reken maar dat ze je ook gaan pakken op je MF-sticker. doordat ze het zo druk hebben met zakkenvullen zal je denk ik niet eens een waarschuwing krijgen, maar meteen een bon.

(wedden dat na het weekend minder MF'ers met een MF-sticker rijden, en een paar euro-tientjes lichter zijn?!)

de TT-dagen zijn 1 groot walhalla voor de staatskas en tegelijk mooie propaganda om motorrijden te ontmoedigen. houd er rekening mee dat ze je echt op ALLES gaan proberen te pakken wat er maar te halen valt.

[/preach mode off]]
Zullen ze zich echt zo mierenneukerig op gaan stellen?
Ik neem m'n db killer mee en zie het wel aan 8-)

[me]Tomaaz maakt zich meer druk om het weer :Z ;) [/me]
 
en jawel, reken maar dat ze je ook gaan pakken op je MF-sticker. doordat ze het zo druk hebben met zakkenvullen zal je denk ik niet eens een waarschuwing krijgen, maar meteen een bon.

(wedden dat na het weekend minder MF'ers met een MF-sticker rijden, en een paar euro-tientjes lichter zijn?!)

de TT-dagen zijn 1 groot walhalla voor de staatskas en tegelijk mooie propaganda om motorrijden te ontmoedigen. houd er rekening mee dat ze je echt op ALLES gaan proberen te pakken wat er maar te halen valt.

[/preach mode off]]
Niet zo overdrijven joh :+

Als je gewoon netjes rijdt en niet opvalt door wheelies, snelheid, stoppies, klere herrie, dan is er niks aan de hand.
 
Misschien dat iedereen over zakkenvullers kan beginnen als de TT eens verloopt zonder enkele dodelijke ongevallen met motorrijders die op de openbare weg denken dat ze alles kunnen :z
 
Niet zo overdrijven joh :+

Als je gewoon netjes rijdt en niet opvalt door wheelies, snelheid, stoppies, klere herrie, dan is er niks aan de hand.

Ik kan me Wimmels eerste TT gang nog goed herinneren, hij reed in z'n 5 stapvoets langs de agentjes. :+ Normaal hoor je hem op 5 kilometer afstand van de snelweg komen, terwijl je binnen zit :X

Overigens flitsen ze tegenwoordig ook veelvuldig op de kleine binnenwegen bij Witten e.d. dus het blijft uitkijken, waar je ook rijdt.

In het verleden knalde ik met 140 langs de Drentse Hoofdvaart, maar dat is met de huidige inquisitie te riskant, ;( afgelopen week waren ze daar al dagelijks aan het oefenen, met de radar en het verdekt opstellen lukt ze steeds beter :(
 
Mijn ervaring is, dat als je niet extreem opvalt, je met rustgelaten wordt.
Ik ben in de afgelopen jaren tijdens de TT slechts een keer aangesproken voor het rijden zonder helm. Dat was in de grote stroom motoren vanaf de parkeerplaats naar de snelweg (na afloop). Met een "zet je helm eens snel op" lieten ze me gewoon verder rijden.

Daar hadden ze dus gemakkelijk een prent voor kunnen geven.


't zal wel aan m'n mooie ogen liggen...... ;)
 
En voor de eigenwijze mannen: 48 motorrijders op de bon geslingerd

33 man voor geluid, ongetwijfeld een schijntje ten opzichte van het aantal bezoekers, maar je zult maar een van de 33 zijn! Wie het risico wil nemen moet later niet klagen ;)


Dat is dus op vrijdag als de stroom nog niet zo groot is, op de zaterdag is het normaal gesproken zo druk, dat ze alle zeilen bij moeten zetten om het verkeer in goede banen te leiden, over geluid maken ze zich dan even minder druk.
Ze staan bijna elk jaar langs de A 28 tussen De Wijk en Hoogeveen op een grote parkeerplaats met het hele meetcircus. Motoragenten kunnen dan namelijk makkelijk heen en weer rijden tussen 2 opritten en zo kandidaten voor een meetsessie selecteren
 
Knap, als je met honderden tegelijk langs een controle punt rijdt.
Probeer dan maar eens uit te zoeken welke motor dat lawaai veroorzaakte.
Het enige wat ze kunnen doen is een grote groep van de weg plukken en die controleren.
Individuele gevallen zullen ze een stuk minder snel er uit halen.
Vorig jaar net ff voor Assen, we reden met een stuk of 10 motoren achter elkaar. De motoragent die op z'n gemakje voorbij kwam tuffen stak zelfs nog z'n hand op. Ik zwaai natuurlijk heel onschuldig terug, en hij tufte verder. Ik dacht, zo daar kom ik mooi vanaf. 2 km verder laat deze agent zich terug zakken, zit weer naast mij en zwaait weer naar mij maar nu met een gebaar van " neem de afslag en volgen ".
Hij pikte mij er mooi uit, stond zelfs nog in het AD van zaterdag met foto. M'n fiets mocht er 100 dB maken en dat deed ie precies.
Ik vrees dus datjou visie niet klopt. Heb er nu weer een killer in geschroefd. De TT is al duur genoeg al met al.

edit: dit was overigens vrijdag om een uur of 2.
 
Een aantal jaren geleden ben ik er zelf tussenuitgevist.
Meestal staan ze bij Staphorst en Beilen.

En hoe ze de lawaaimakers er tussenuitvissen?
Gewoon, motoragenten rijden tussen de motorrijders en pikken de herriepijpen en afwijkende dingen er tussen uit.. dan krijg je het gebaar dat je mag volgen naar de parkeerplaats.

Dan mag je je papieren laten zien en vervolgens mag je voor de meting of...niet.

Vorig jaar had ik nog een logee die er ook uit was gevist en voor de meting moest. 1 Db'tje te veel lawaai... schade 90,- als ik het me goed herinner.

Als je echt blerpijpen hebt zou ik het risico niet nemen en vanaf Zwolle binnendoor naar Assen gaan rijden, is overigens ook nog een leuke rit ook.

Overigens.. die controles beginnen wel eerder dan zaterdagmorgen.
Vrijdag staan ze er ook wel. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan