Groeten........

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hilco61

Honda Dylan 150 cc
13 mrt 2014
6.716
3.504
Nieuwegein
na 9 jaar afwezigheid in motorland heb ik eindelijk weer een smoes om te gaan rijden ; namelijk 30 km dagelijks woon werk verkeer en ook weer 30 km terug.

wegens beperkte stal mogelijkheden is mijn keuze gevallen op een honda PCX 150 cc motor scooter. een witte Shark integraalhelm ,een Macna Jura jas en zwart lederen broek .
het geheel wordt gecompleteerd door een setje smaakvolle RevÍt Laarzen ..........

nu valt het mij op dat het "groeten" of niet meer gebruikelijk is , of groet men een scooterrijder uit principe niet ?

groeten Hilco
 
Welkom terug! Veel veilige kilometers toegewenst. Ik zwaai naar alles dat er enigszins als een motor uitziet :W , maar gezien de voorgaande topics met dit onderwerp denkt niet iedereen daar zo over.
 
na 9 jaar afwezigheid in motorland heb ik eindelijk weer een smoes om te gaan rijden ; namelijk 30 km dagelijks woon werk verkeer en ook weer 30 km terug.

wegens beperkte stal mogelijkheden is mijn keuze gevallen op een honda PCX 150 cc motor scooter. een witte Shark integraalhelm ,een Macna Jura jas en zwart lederen broek .
het geheel wordt gecompleteerd door een setje smaakvolle RevÍt Laarzen ..........

nu valt het mij op dat het "groeten" of niet meer gebruikelijk is , of groet men een scooterrijder uit principe niet ?

groeten Hilco

bij dezen :W
 
Een PCX 150 is zo klein, binnendoor zal ik denken dat het een scooter is, op de snelweg groet ik niet echt fanatiek. Woonwerk is sowieso niet zo groeterig, trek t je niet aan ;)
 
na 9 jaar afwezigheid in motorland heb ik eindelijk weer een smoes om te gaan rijden ; namelijk 30 km dagelijks woon werk verkeer en ook weer 30 km terug.

wegens beperkte stal mogelijkheden is mijn keuze gevallen op een honda PCX 150 cc motor scooter. een witte Shark integraalhelm ,een Macna Jura jas en zwart lederen broek .
het geheel wordt gecompleteerd door een setje smaakvolle RevÍt Laarzen ..........

nu valt het mij op dat het "groeten" of niet meer gebruikelijk is , of groet men een scooterrijder uit principe niet ?

groeten Hilco

Zo groot is een normale motorfiets toch niet?
 
ik moet de "kont" kunnen op tillen om de fiets in de box te krijgen van de flat .

De pcx weegt 125 kg dus dat is redelijk te doen .
 
Ik ben een beetje van de oude stempel en als ik veilig kan stoppen bij een pechgeval doe ik het en als het niet kan maar omdraaien is een optie is de ik dat ook en groet elk merk en soort maar als ik eerlijk ben zie ik in een scooter geen echte motorrijder.
Vooral de lichtere zijn meer fileontduikers dan motor, de zwaardere scooters groet ik soms wel maar dat is meer omdat sommige modellen van voor meer op een motor lijken dan vroeger.
 
Heel veel van die kleine scootertjes groet ik inderdaad niet omdat het vaak onduidelijk is of het om een motorrijder gaat. De grotere scooters en MP3's wilde ik nog wel eens groeten maar krijg eigenlijk zelden een groetje terug dus ben daar ook maar wat mee afgehaakt. Meeste berijders daarvan doen het uit noodzaak en niet uit hobby en lijken dan vaak ook het groeten niet te snappen
 
In de bebouwde kom groet ik motorscooter rijders meestal niet. Vaak omdat het verschil tussen scooter en motorscooter rijders vaak klein is.

Buiten de bebouwde kom wel omdat ik dan weet dat het een motorscooter is.
 
is toch een ongeschreven regel van het motorrijden?

wegen waar een geleiderails tussen zit groet men elkaar niet (snelweg e.d.);
scooters groet je niet, hebben immers geen motor tussen hun benen;
choppers voelen zich te goed om naar motoren met meer dan 2 cilinders in v-vorm te groeten;
A1 rijbewijs is te licht om te groeten, sommige brommers rijden harder;
Supermotards wil je (in de stad) niet groeten, anders krijg je misschien een stoot op je koker bij het verkeerslicht, omdat er een medelander of pauper op rijdt die het verkeerd begrepen heeft ...

;)
 
Je vergeet nog dat BMW-rijders standaard niet groeten...

...en Harley rijders laten hun stuur niet los uit angst het te verliezen....

;)
 
Je vergeet nog dat BMW-rijders standaard niet groeten...

...en Harley rijders laten hun stuur niet los uit angst het te verliezen....

;)


En goldwing rijders niet omdat ze al bezig zijn met hun tv, radio en navigatie terwijl ze de stoelverwarming instellen
 
Ik heb nog nooit gezien dat een scooterrijder naar mij zwaaide voordat ik dat deed. dus nutteloos mijn hand omhoog steken doen ik niet meer naar scooterrijders omdat ze zelf toch nooit zwaaien.
Behalve van de week naar een schakelbrommerrijder die zwaaide dus toen maar terug gezwaaid(ik had door dat het geen motor was dus maar niet zwaaien dacht ik)
 
Ik zwaai ook alleen naar scooterrijders als zij dat eerst doen. En dat geldt ook voor BMW en Harley-rijders.

:W

Ik zou zeggen MF sticker plakken, helpt vast! :Y
 
ik blijf gewoon vriendelijk groeten , maar snap nu waarom er vaak geen groet terug volgt !

maar ik respecteer ieder's mening en veroordeel niemand .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan