Motorrugzak levensgevaarlijk!!

Een pen in je (binnen)zak kan ook letsel veroorzaken.

zometeen maar even BIC aanschrijven of ze hun pennen niet meer willen verkopen
 
Ik heb mijn vrouw ook wel eens achterop: levens gevaarlijk. Ze is in staat om de motor gewoon een andere baan op te sturen. Geen vrouw meer dus achterop :+
Na 2 uur wordt ik melig, sorry.
 
autos zijn ook gevaarlijk als je ertegen rijdt? autos verbieden
vogels zijn ook gevaarlijk als je er een tegen je kop krijgt, vliegverbod voor vogels geven :?
 
Er is heel lang geleden wel eens een onderzoek geweest, door KNMV of ANWB en het bleek bij valproeven dat een rijder zonder rugzak minder letsel had dan een met rugzak. Volgens de bestaande stastieken is de kans dat je bij een ongeval gewond raakt op een motor 11 maal zo hoog als in een auto. Allemaal waar natuurlijk, maar we blijven toch lekker motorrijden met of zonder rugzak.
Ik denk dat er best wel eens een motorongeluk heeft plaatsgevonden veroozaakt door de topkoffer, (bij het opstappen ompleuren b.v), ik noem maar wat.
 
Rij wel vaker met een rugzak maar doe er gewoon geen scherpe dingen in, mobieltje is dan nog het gevaarlijkste wat er in zit! ;)
 
motorrijden is levensgevaarlijk, ik heb suzuki een mailtje gestuurd of ze direkt willen stoppen met de verkoop van die dingen!
of
tis dus niet de rugzak, maar die werpsterren, fietskettingen en ploertendoders die je erin stopt, redelijk zelf reinigend systeem dus. :)
 
Mobieltje is net zo gevaarlijk: het gaat er niet om dat t scherp is, maar hard. Als je valt op je mobieltje, kun je je ruggemerg beschadigen, met mogelijk zenuwletsel tot gevolg (dwarslaesie).
Maar, het is geen discussie toch? Alleen een goedbedoeld advies. Iedereen moet toch zelf weten wat voor een risisco je neemt?
 
Daarom moet je ook zon rugzak kopen met een "harde" achterkant, eigenlijk zijn dat van die soort laptop rugtassen speciaal voor motor, maar die kosten kapitalen B|

Ik bewaar gewoon geen scherpe dingen in mijn tas. O-)

ik heb er wel 1 gekocht was 125 euro en ze hadden ook nog goedkopere

heb ik gekocht in de kalvertoren in a'dam zit een hele goede tassen zaak
 
Ik heb ooit een speciale laptop rugzak gekocht van het merk ehh iets met Ox-nog-wat. Lollige was dat het volgens de omschrijving een motor rugzak was en op één van de kaartjes die aan de tas hing stond de waarschuwing "do not use this product while driving a motorcycle" ...

Erg om gelachen toen.
 
Ik voel me erg onprettig met een rugzak op mijn rug (op de motor dan) dus daarom doe ik het niet. Achterop vastmaken met een bagagenetje werkt prima bij mij. Mijn laptop gaat al vier jaar mee, dus die heeft er blijkbaar weinig bezwaar tegen.
 
Ik heb ooit een speciale laptop rugzak gekocht van het merk ehh iets met Ox-nog-wat. Lollige was dat het volgens de omschrijving een motor rugzak was en op ��n van de kaartjes die aan de tas hing stond de waarschuwing "do not use this product while driving a motorcycle" ...

Erg om gelachen toen.


dat is net zoiets als in een speelgoedwinkel een speelmatje kopen voor een baby en thuis in het bijgevoegde paieren vodje lezen dat het beslist niet geschikt is voor kinderen onder de 3 jaar.
 
Als ik met rugzak rij doe ik me rugprotector om :) . Zit 10x beter omdat het gewicht verspreidt wordt over je rug en het is nog veiliger ook :)
 
dat is net zoiets als in een speelgoedwinkel een speelmatje kopen voor een baby en thuis in het bijgevoegde paieren vodje lezen dat het beslist niet geschikt is voor kinderen onder de 3 jaar.

klopt ja, staat zelf op de doos van een fopspeentje... idioot he?
 
Als ik met rugzak rij doe ik me rugprotector om :) . Zit 10x beter omdat het gewicht verspreidt wordt over je rug en het is nog veiliger ook :)

Sterker nog,

Draag altijd mijn rugprotector. Plus dat mijn laptop, In laptoptas, In mijn rugzak zit, tegen mijn rug aan, dus andere dingen zitten dáár weer achter.
Denk dus dat het met het letsel door mijn boterhammenbakkie wel mee gaat vallen.

Hoewel....
Schat, ik hoorde zojuist dat boterhammenbakkies levensgevaarlijk zijn voor motorrijders. Sorry, maar ik móét mijn lunch voortaan vers in de kantine kopen, is overmacht.... *O*
 
Sporttas met snelbinders achterop ;)
heb al een schildpadden rugzak (lees rugprotectro) om...
 
Ja heel erg gevaarlijk een boterhamtrommeltje en een thermosfles of een pak melk.
In 2002 met 110 in de zijkant van een BMW gevlogen met een rugzak om, ruim 100mtr over het asfalt (laatste deel rollend over m'n lengteas), m'n broodtrommeltje lag in 1000 stukken en er zat een deuk in m'n thermos (volgens de reclame was ie onbreekbaar en de volgende dag gewoon weer mee gehad op karwei 8-) )
Nergens last van gehad (op 2 weken spierpijn na dan).
Tip: er zijn mooie beugels voor rond een tientje om je schijfremslot ergens bij je duosteuntjes o.i.d. op te hangen
 
Terug
Bovenaan Onderaan