Motorrugzak levensgevaarlijk!!

24-60.jpg
 

Neehee, lees nou effe. geen slotje... in je rugzak. ;)

Ik rijd altijd met een rugzak. Even opsommen: regenpak, zakje met brood, banaantje, telefoon, rijbewijs, veiligheidshesje, en wat klein spul wat nog wel eens van pas kan komen.

Maar ik doe altijd zacht beleg op mijn brood. Veiligheid voor alles.
 
De ultieme oplossing is eigenlijk om je motor nooit op slot te zetten, hoef je ook geen zware stukken op je rug mee te nemen. Als dan vervolgens je motor wordt gestolen is iedere vorm van risico effectief in de kiem gesmoord.

Soms ligt een perfecte oplossing zo voor de hand dat je 'm zo maar over het hoofd ziet :+
 
gewoon niet gaan rijden is het minst risico vol!

rij zelf naked bike en heb me ketting slot onder me zadel liggen (altijd wel EEn plekje te vinden op een motor voor een slot :+ )

en verder komt het neer op een discussie net als, wel of geen gordel... bijde kan veiliger zijn licht er maar aan in welke situatie je het bekijkt!


:]
 
(altijd wel EEn plekje te vinden op een motor voor een slot :+ )
:N .... ik nodig u bij deze uit te proberen een Abus kettingslot kwijt te raken op m'n R1 waar achterin 't kontje ook al een alarm gemonteerd zit.
Meer dan een boterhammetje ham/kaas/ananas (na een uurtje rijden heb je een tosti Hawai :9 ) en een foto van de koningin past er niet in.
 
Ik zit nog steeds te wachten op iemand die gaat zeggen dat die het er mee eens is dat je niet met een rugzak vol ijzerwaren moet rijden.
Want toen hij viel met zijn rugzak op zijn motor viel hij boven op die rugzak waar een berenval op scherp stond en dus dichtklaptte.....



:+
 
:N .... ik nodig u bij deze uit te proberen een Abus kettingslot kwijt te raken op m'n R1 waar achterin 't kontje ook al een alarm gemonteerd zit.
Meer dan een boterhammetje ham/kaas/ananas (na een uurtje rijden heb je een tosti Hawai :9 ) en een foto van de koningin past er niet in.
Die foto wil ik zien!
 
Ik vind een rugzak gewoon kut om mee te rijden.
Dan pak ik liever de tanktas.. B|
Maar het is dat niet eidereen het weet.
Het moet er gewoon in een rugzak staan. :Y

mark
Laat ze er dan ook gelijk maar in zetten dat de rugzak niet geschikt is voor het vervoer van huisdieren. Of kinderen.

Onzinnig gedoe om al dat soort voor de hand liggende dingen in handleidingen te zetten. Laat mensen zelf een beetje nadenken, zeg. En als ze dat niet willen of kunnen, lost de evolutie dat probleem vanzelf op.
 
Linkje

;)

Gebruik zelf af en toe wel een rugzak, maar dan zit dr meestal alleen kleding of iets anders zachts in.

Op me motor heb ik een koffer en op me brommer doe ik altijd met zo'n netje me rugzak op me rekje binden.
 
Linkje

;)

Gebruik zelf af en toe wel een rugzak, maar dan zit dr meestal alleen kleding of iets anders zachts in.

Op me motor heb ik een koffer en op me brommer doe ik altijd met zo'n netje me rugzak op me rekje binden.
Voor de luie mensen:

Rugzakken
Een rugzak dragen op een motor is géén goed idee. Maak maar eens een praatje met ambulancepersoneel; zij komen bij motorongelukken motorrijders met rugzakken tegen, waarbij de inhoud van de rugzak, door het rugpand heen, het lichaam van de motorrijder is binnengedrongen of de inhoud de directe oorzaak van een gebroken rug is. Zonder rugzak was er meestal alleen sprake geweest van kneuzingen e.d. Mét de rugzak om, kunnen de verwondingen van een ongeval veel ernstiger en zelfs levensbedreigend uitpakken, vanwege gevaarlijke bagage als pennen e.d. die tussen de ribben door de longen kunnen perforeren of harde en grote voorwerpen die rugbreuken en dwarslaesies kunnen veroorzaaken.
Nu zal jou dat wel nooit overkomen, maar toch adviseren wij je een tanktas, een topcase of zadeltassen aan te schaffen in plaats van een rugzak.


Motor winkel vragen of ze geen rugtassen willen verkopen, was dat voor onzin :?
Ik ga Albert Heijn ook niet vragen om hun naam te veranderen omdat het me stoort tijdens het rijden :P

PS ik rij ook dagelijks met rugtas *O* , gewoon zachte dingen erin doen :Y
 
Motorrugzak levensgevaarlijk!!
door Paul op zaterdag 8 jul 2006 om 20:18

"In de aanbieding een motorrugzak" las ik vandaag bij de mail van MOTOZOOM. Afgelopen december een ongeluk gehad; van mijn motor afgereden door een auto terwijl ik een rugzak op had. Ik viel op mijn rug en heb weken last gehad van de pijn die ik had vanwege het vallen op het remschijfslot dat ik onder in mijn rugzak had opgeborgen!! Mijn broer, amublanceverpleegkundige, verklaarde mij voor zot dat ik met een rugzak op gereden had. Hij komt het regelmatig tegen dat motorrijders met rugzak op ernstig worden verwond door doorstekende voorwerpen uit de rugzak in de rugstreek in het geval de motorrijder op de rug valt (schrijfpennen tussen de ribben in de longen etc.) Mijn advies: rijd nooit met een rugzak op, gebruik een koffer of motortas en mijn vraag aan MOTOZOOM om de rugzak uit de aanbieding/verkoop te halen. Het is ZEER onveilig!!! Groeten, Paul van Dijk (nu met koffers)

gewoon rugprotector altijd dragen....komt er niets doorheen...
 
Ik heb laatst ook schuiver gemaakt, draaide op mn rug terwijl ik over het asfalt schoof, tas heeft ervoor gezorgt dat ik geen schrammetje heb :Y *O*
Zaten 2 mappen in meer niet.
 
Ik zit nog steeds te wachten op iemand die gaat zeggen dat die het er mee eens is dat je niet met een rugzak vol ijzerwaren moet rijden.
Want toen hij viel met zijn rugzak op zijn motor viel hij boven op die rugzak waar een berenval op scherp stond en dus dichtklaptte.....



:+




Ik ben het wél mee eens dus, want als je voor een verkeerslicht staat met een rugzak vol met ijzerwaren, springt die dus wél veel eerder op groen.




Maar die berenval.... tja..
 
Zelf draag ik altijd een Eastpak rugtas daarin doe ik me kettingslot en laptop enzo.. Tja als ik dan zou vallen zou het lastig uit kunnen pakken maar daar kies ik dan toch zelf voor? Om een 'onveilige' tas uit het arsortiment te laten halen is weer zwaar overtrokken, het blijft altijd je eigen keus.
 
Levensgevaarlijk lijkt mij toch ernstig overdreven!
Sommige mensen vinden motorrijden levensgevaarlijk, ik denk niet dat we daar met z'n alle mee gaan stoppen.
Uitterraad stop je geen idioote scherpe dingen op lompe dingen in je tas.
En ook dat is relatief, heb al eens een collega motorrijder aan een vangrail geplakt zien liggen, die dingen staan juist voor de veiligheid! Maar geldt voor een motorrijder dus echt niet. Die dingen staan ook nog steeds overal langs de weg ongewijzigd.
 
hummmmmm,
ik rij heel vaak met rug zak (woon werk en dergelijke).
maar zit er over te denken om toch maar een backprotacktor (3 keer woord warde) te kopen, makkelijk angezien in ook snowbord en dat gaat ook meet steets meer risico's.

ja wist dat het gevaarlijk was maar nu toch maar (voor zorg's)matregelen nemen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan