Motorrugzak levensgevaarlijk!!

@ Topicstarter : Ik heb nog een tip voor je ; er bestaan ook tanktassen !
En het mooiste is dat je ze eventueel kan veranderen in een rugtas, als je dus bij je motor weg loopt.

Ik heb alleen maar zachte dingen in mn rugtas en anders mn rugprotector om of topkoffer... maar als je dat niet gelooft van een pen die er lekker in kan prikken.. leg eens een klein steentje neer op de grond en ga eens door je knieen op dat steentje leunen... dat doet ook goed zeer en dan kom je niet eens met 50km/u op dat steentje af. :X
 
Motorrugzak levensgevaarlijk!!
door Paul op zaterdag 8 jul 2006 om 20:18

"In de aanbieding een motorrugzak" las ik vandaag bij de mail van MOTOZOOM. Afgelopen december een ongeluk gehad; van mijn motor afgereden door een auto terwijl ik een rugzak op had. Ik viel op mijn rug en heb weken last gehad van de pijn die ik had vanwege het vallen op het remschijfslot dat ik onder in mijn rugzak had opgeborgen!! Mijn broer, amublanceverpleegkundige, verklaarde mij voor zot dat ik met een rugzak op gereden had. Hij komt het regelmatig tegen dat motorrijders met rugzak op ernstig worden verwond door doorstekende voorwerpen uit de rugzak in de rugstreek in het geval de motorrijder op de rug valt (schrijfpennen tussen de ribben in de longen etc.) Mijn advies: rijd nooit met een rugzak op, gebruik een koffer of motortas en mijn vraag aan MOTOZOOM om de rugzak uit de aanbieding/verkoop te halen. Het is ZEER onveilig!!! Groeten, Paul van Dijk (nu met koffers)
het is klote, maar je weet toch wat je in je rugzak gedaan hebt en dat je hem op je rug doet., dus vind het een beetje dom dat ze achteraf gaan zeuren... Gebruik dan gewoon een tanktas!
 
het is klote, maar je weet toch wat je in je rugzak gedaan hebt en dat je hem op je rug doet., dus vind het een beetje dom dat ze achteraf gaan zeuren... Gebruik dan gewoon een tanktas!

Idd. Ik heb gewoon een stevige spin waarmee ik mijn rugzak achterop vastmaak. Net zoveel werk, maar je hebt tenminste niks op je rug. Hoef ik tenminste ook niet na te denken over welke onderdelen er wel en welke er niet in mogen.
 
Rugzak... liever niet dan wel. Maar ik heb een speciale (niet harde) motorrugzak en zo ga ik vaak op vakantie en doe er woon-werk mee.

Ik heb verder harde dingen zoals een slot NOOIT in mijn rugzak. Dat zit lekker onder de buddy allemaal. Verder draag ik wel altijd een losse rugprotector!!

Kortom, beter zijn koffers of een (tank)tas vast achterop de motor ipv een rugzak!
*maar het is zo makkelijk zo'n rugzak eejj ;)
 
Ik rij nooit met rugzak. Ten eerste vind ik het onveilig en ten tweede vind ik het niet lekker zitten.
Ik zweer bij zo'n bagagenetje. Veel makkelijker en even snel vast als een rugzak op je rug hangen.

bagnet.jpg
 
Een niet strakgetrokken rugzak kan ook grappige effecten hebben als je gaat liggen op de tank als je 180 km/h gaat :P . Ben ik ook tijdens een van mijn eerste ritjes achter gekomen :P , net een parachute *D .

grz Thijs
 
Als ik mijn rugzak opdoe zit er alleen mijn kleding voor op kantoor in, valt in iedergeval lekker zacht...... ;)

Voor de rest gaan alle overige spullen in mijn tanktas..
 
tijdens mijn ongeval droeg ik ook een rugzak... vol met dikke boeken..

heeft wel mijn val gebroken maar wel mijn schouder links voor de rest van mijn leven naar de klote geholpen :r

zooi B|
 
Kijk maar uit dat je je tanktas niet in je nek krijgt :X

Zinloos topic dit :z Het is logisch als je een zwaar object in je rugtas doet dat het pijnlijk kan aflopen als je valt.
 
Ik rij regelmatig met rugzak (laptop) en leef nog steeds, dus de rugzak is niet levensgevaarlijk. :N
 
Dat je sommige spullen beter in een tanktas of op de buddy ofzo kunt doen daar ben ik het deels wel mee eens. Alleen rij ik dagelijks rond met m'n laptop in m'n rugzak en die ga ik echt niet in tanktas of op de buddy vervoeren want dan heeft'ie veel meer last van trillingen en issie dus ook (potentieel) sneller stuk.
 
Als je valt met of zonder attributen, zijn "alle verloven" zowiezo toch al in getrokken?

Stel je dat we allemaal niet meer iets zouden doen omdat we er tijdelijk iets aan over houden?


:+
 
Dat je sommige spullen beter in een tanktas of op de buddy ofzo kunt doen daar ben ik het deels wel mee eens. Alleen rij ik dagelijks rond met m'n laptop in m'n rugzak en die ga ik echt niet in tanktas of op de buddy vervoeren want dan heeft'ie veel meer last van trillingen en issie dus ook (potentieel) sneller stuk.
Ik rijd al vele jaren zonder problemen met een laptop achterop de buddy, zelfs op de Buell die nogal trilt bij lage toeren. En wat dan nog: Liever een gebroken laptop dan een gebroken rug of nek. Ik ben normaal niet zo overdreven bezorgd over het bereiken van absolute veiligheid, er zijn immers genoeg (andere) risicos zodra je op een motor stapt, maar een laptop tas op je rug werkt als een "mobiele stoeprand" en zou daar liever niet op vallen.
 
Ach mijn schijfremslot zit onder de buddy vast met een rubberen riempje. In m'n rugtas zit meestal alleen kleding, papieren en m'n mobieltje. Lijkt me vrij onschadelijk allemaal...

Dus om nou te zeggen dat rugtassen niet meer verkocht mogen worden omdat het levensgevaarlijk is??? Gewoon logisch nadenken over wat je erin stopt natuurlijk.
 
Ik vind een rugzak gewoon kut om mee te rijden.
Dan pak ik liever de tanktas.. B|
Maar het is dat niet eidereen het weet.
Het moet er gewoon in een rugzak staan. :Y

mark
 
Huissleutels in je linker borstzak met de punt naar boven doe ik nooit :N misschien overdreven maar je weet nooit ;)

Enne in mijn rugzak, als ik ook zachte spullen erin heb zitten stop ik die altijd zo dat ze tegen mijn rug leunen :Y
 
Rugzak is gewoon te gebruiken alleen nadenken wat je erin stopt. Een aambeeld is gewoon niet verstandig evenals een beitelset zonder bescherm kapjes.

Als je een slot mee moet nemen maar geen ruimte ervoor hebt onder je zadel koop dan een abusje met beugel voor aan het frame of zo'n steppie slot. Vergeet je meteen nooit meer je schijfslot weg te nemen. Een ketting slot is toch al geen succes in een rugzak omdat ze gewoon veels te zwaar zijn.

Even over die pen, het is best mogelijk dat iemand een doorboorde long heeft opgelopen door een pen. Ga maar een tijdje terug in de geschiedenis: De balpen moord.
 
Even over die pen, het is best mogelijk dat iemand een doorboorde long heeft opgelopen door een pen. Ga maar een tijdje terug in de geschiedenis: De balpen moord.

Jaha, er is ook ooit iemand overleden omdat ie uitgleed over het douchematje.
Stop dus geen douchematje in je tas, het is je dood! :+ :+
 
Even over die pen, het is best mogelijk dat iemand een doorboorde long heeft opgelopen door een pen. Ga maar een tijdje terug in de geschiedenis: De balpen moord.

Jaha, er is ook ooit iemand overleden omdat ie uitgleed over het douchematje.
Stop dus geen douchematje in je tas, het is je dood! :+ :+
 
Jaha, er is ook ooit iemand overleden omdat ie uitgleed over het douchematje.
Stop dus geen douchematje in je tas, het is je dood! :+ :+


:X

Het lijkt me ook niet echt fijn als je valt met een tas om. Ook niet als het een harde is ivm je nek enzo. Lijkt me dat tie dan zo'n opdonder krijgt als je op je rug terecht komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan