Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

vrachtwagens..

Hmm mijn ervaring is dat vrachtwagenchauffeurs meestal juist WEL opletten. Geef ze gewoon even de ruimte, vaak krijg je daarna weer wat ruimte terug (indien van toepassing) en dan blaf je er alsnog langs, kan je ook weer ff lekker accelereren, altijd leuk.
Jemig wat een lange zin met veel komma's.
 


gelukkig nog iemand die het WEL snapt!!
 
Met vrachtwagens is het zeker na afloop niet meer interessant om te vragen of je gelijk had als je er onder ligt.

Het enige wat je dan nog rest is vragen aan op je blote knieen of je de hemelpoort binnenmag met de resten van je
 
ze moeten mensen met een rbw eens gaan verplichten om een paar uurtjes
op een vrachtauto te gaan lessen, wordt iedereen beter van
 


Sukkel, je weet dat die gasten daar moeite mee hebben, je weet dat er fietsers dood gereden worden op die manier, maar jij had voorrang, dus jij rijdt door

Dus voortaan rij ik ook maar door als jij met je motor op je bek gaat, je weet toch dat dat kan gebeuren met een motor, moet je niet zeuren als je eraf pleurt en je wordt niet geholpen.

Het is geven en nemen.
 
Nu we het toch over dodehoeken gaan hebben op vrachtwagens... voor de chauffeurs...

Tegenwoordig zijn toch dodehoekspiegeltjes verplicht? Dan zou dat probleem toch niet meer mogen bestaan???
 
Ik heb over het algemeen alleen maar positieve ervaringen met vrachtwagens...
Ok ze zien me misschien ene keer over het hoofd.. maar daar kan ik nog wel mee leven...

Al gaan ze vrijwel allemaal lekker opzij in files...
Zorgen er meestal voor dat ik overal er goed langs kan..
En geven me vaak ruimte ook ivm auto's
 

Ik ben een van die fietsers die altijd savonds zijn licht aan heeft en altijd zijn hand uitsteekt (daarmee ben ik een prettige uitzondering vind ik zelf). Ik houd dus ook rekening met de vrachtwgen en zijn mankementen door extra vroeg mijn hand uit te steken maar als ik naar een training moet en ik heb een beetje haast dan ga ik echt niet iedere keer stoppen uit beleefdheid. Daarnaast zeg jij hier dus... ik mag mijn vrachtwagen zonder te weten of er fietsers van rechts komen ervoor gooien want anders zou het wel eens kunnen zijn dat ik erg lang moet wachten voor ik eindelijk af kan slaan. Kortom daar gaat het vrouwtje van 80 dat totaal niet het reactie vermogen heeft om op het laatste moment te remmen voor jouw truck, zoals ik en een vriend van mij. Daarnaast heb ik geen behoefte om een conflict te beheersen als ik net bijna van men sokken gereden ben door iemand die of "niet goed gekeken heeft" of "het uberhaupt niet kan zien en de wagen er maar op de gok rechtsaf gooit op de hoop dat hij niks raakt" of `denkt hij remt toch wel ik neem gewoon voorrang`. Hiermee heb ik ook gelijk de opmerking van `Sigma` beantwoord geloof ik, want ik houd er dus WEL DEGELIJK rekening mee, door voreg mijn hand uit te steken en af en toe ook gewoon te stoppen maar ik heb niet altijd de behoefte om dit te doen en in dat geval zal de vrachtwagenchauffeur gewoon moeten remmen.
 
Laatst bewerkt:
Jee wat een gezellig forum. Hier krijg ik nog eens gelijk!!!


Kijk het is heel simpel.

We zitten met veel te veel mensen op te weinig weg. Dus gaan we elkaar in de weg zitten. Groot en klein, snel en langzaam allemaal tesamen.

Dus moeten een beetje inschikkelijk zijn want een foutje kan dan grote gevolgen hebben. Dus allemaal een beetje lief zijn voor elkaar, beetje vooruit kijken, beetje ruimte geven en we komen allemaal heel aan.

En geloof me of niet. Zelfs ik (Jaja) heb wel eens een foutje gemaakt waardoor ik enorm de huid vol gescholden kreeg. en terecht!!!
 
Nu we het toch over dodehoeken gaan hebben op vrachtwagens... voor de chauffeurs...

Tegenwoordig zijn toch dodehoekspiegeltjes verplicht? Dan zou dat probleem toch niet meer mogen bestaan???


ga eens een dagje mee! mag je ook ff achter het stuur zitten!! ik zelf vind niet dat die spiegel nou goed helpt!
er zijn teveel mensen die zichzelf in moeilijkheden brengen!!
 



Ik probeer altijd rekening mee te houden met en vrachtwagens en autos/bestel busjes - als ik zie dat een auto of vrachtwagen zo moet gaan inhalen dan flits ik ff met m'n grootlicht of sign ik met m'n hand. Maar soms de vrachtwagens kijken gewoon niet - ik snap wel waarom maar toch. En de autos/bestel busjes....nog erger. Je kan echt naast hen zitten met je dikke, hardklinkende uitlaat en nog gaan ze ineens naar links.

Ik wil wel hierbij zeggen dat de meeste vrachtwagens geen problemen opleveren op de weg.
 
ga maar eens een dagje mee! dan praten we verder!!
het is ook een achterlijke regel dat een fietser op een rotonde voorrang heeft!!

Ik vind dat er meer achterlijke regels op de Nederlandse wegen zijn hoor - en dat meen ik echt!
 
Nu we het toch over dodehoeken gaan hebben op vrachtwagens... voor de chauffeurs...

Tegenwoordig zijn toch dodehoekspiegeltjes verplicht? Dan zou dat probleem toch niet meer mogen bestaan???
Ze hebben een dooiehoek van hier tot Tokio, volgens mij helpt zo'n spiegeltje alleen maar gedeeltelijk.
 
jij snapt het wel!! waarom kan je dan niet ff wachten en een langzamer voertuig ff voor laten!?? leg me dat eens uit!? omdat je anders zelf wel 3 minuten te laat aan komt!!

Het gaat er niet om dat ik niet ff kan wachten, als een vrachtwagen aangeeft dat hij naar links wil zal ik soms wel en soms niet ff wachten, het is een favour als ik wacht, geen must!! Maar ze zien je wel als asociaal als je niet wacht en dat valt me vaak tegen
 
Hoe meer spiegels hoe meer dode hoeken. Die spiegels zijn namelijk vrij groot.
En het nadeel daarvan is weer dat je er niet doorheen kan kijken. Dus .... hoe mer spiegels hoe meer blackspots in je zichtveld. Denk maar eens aan die batterij spiegels die tegenwoordig rechts moet hangen.
 


Voorrang krijg je...... voorrang mag je niet nemen......
geld dus ook voor de inhalende motorbillie
 


ik vind het juist asociaal dat sommige mensen niet ff het fatsoen kunnen opbrengen om heel ff te wachten en iemand voor te laten........
 
ik vind het juist asociaal dat sommige mensen niet ff het fatsoen kunnen opbrengen om heel ff te wachten en iemand voor te laten........

tis grappig dat je dat zo zegt, besef je wel dat het omgekeerd precies zo werkt? die vrachtwagen chauffeur zou best even het fatsoen op kunnen brengen om te wachten totdat hij het overige verkeer niet hindert...

Volgens de verkeersregels heb ik gelijk, en volgens de regels van fatsoen zou je allebei elkaar voorrang moeten verlenen, de regels bieden gelukkig uitsluitsel
 

maar soms blijft het gewoon druk en dan is het voor de mensen op de linkerbaan een kleine moeite om heel ff in te houden!!! en dat gebeurt TE weinig!!
 
Nou, nou, emoties genoeg hier

Of de ander maakt een fout (niet gezien, niet KUNNEN zien e.d.),
Of de ander neemt voorrang, is asociaal bezig soms op het misdadige af.

Net als iedereen ken ik beide situaties.

Vrachtwagen haalt in, ik moet vol in de ankers. Ga er daarna voorbij, wijs op mijn vizier "let ff op". Reaktie "sorry, niet gezien". Mijn reaktie "okay, gelukkig niks gebeurd".
Andersom ook, ik (op dat moment in koekblik) zag bij het inhalen een andere auto over het hoofd en ging niet echt lekker naar de linkerbaan. Komt 'ie me voorbij, maak ik een gebaar "sorry, mijn fout", want het was ook mijn fout.

Ik kan me best voorstellen dat het voor een vrachtwagenchauffeur af en toe vervelend is als 'ie niet kan inhalen. Aan de andere kant vraag ik me af hoeveel je wint in een vrachtwagen als je een ander inhaalt die 0,5 km langer gaat...
Wel erger ik me mateloos aan de vrachtwagenchauffeurs die - zeker in de spits - het inhaalverbod negeren en zo een enorme opstopping en misschien ook wel files veroorzaken. Het inhaalverbod is er niet voor niets, dient om de doorstroming te bevorderen.
 


ik praat nu voor mezelf en dat betekent dat het hier om een bus gaat!
een bus kan 100 en met die snelheid haal ik dan ook in! en een inhaalverbod geldt dus niet voor een bus......