Grootste angst

Kijken kijken kijken om te voorkomen.
Maar als je over de snelweg op 2 baans een vrachtwagen inhaalt en hij zou naar links gaan omdat ie je niet ziet... Altijd zorgen dat je 'in zijn spiegel' rijd, en nooit naast vrachtwagens blijven rijden.
Als je jezelf zo goed gediciplineerd hebt om vooruit te kijken (inzicht), en te anticiperen, dan weet je dat je zoveel mogelijk een ongeluk uitsluit die je eigen schuld is (menselijk falen).
Angst (bij gewoon rijden zonder dreigende situatie) zou je kunnen voelen, maar zolang je geen gekke dingen doet, weet je zelf ook wel dat er weinig gebeuren kan. Het begint bij de controle over de motor; je moet zelf het gevoel hebben dat je de baas bent over de motor.
En dan maar ervaring opdoen... ;)
 
Geen idee... sta ik nooit bij stil.

Al moet ik zeggen dat ik geen behoefte heb om onderuit te gaan als er een vangrail op een meter van me zit (al ging dat nog best redelijk de laatste keer).
 
De grootste angst.
Vallen en dan obstakels tegenkomen zoals vangrails, lantaarnpaal of een boom.

Ken je angst, maar laat het je niet stoppen.
 
Inderdaad, ook bij mij: Troep, zand, grind, olie, putdeksel, strepen of iets anders in een bocht die je te laat ziet. Vooral in de regen. En auto's waarvan je denkt: Ziet u mij :? ? Zoals eerder opgemerkt: Angst is niet slecht, ken je angst maar weet er mee om te gaan. Als je je stuur kromtrekt afstappen en nooit meer opstappen. Als je helemaal niet bang bent, zorgt een ander (of jezelf) er wel voor dat je afstapt en nooit meer op kán stappen, al zou je willen.
 
(sterk maar waargebeurd)verhaaltje:

ik rij een kleine rotonde op in de buurt van schijndel, met de motor can mijn vrouw(HD 1200custom). ik doe ongeveer 70kmh en ja hoor; zand! op zo'n rond-rot-ding is het sturen of de berm, sturen dus en met 70 op zand kan dat niet goed gaan. tegelijk voel ik voor en achterwiel schuiven, je kent het gevoel wel, je hebt het idee dat het minuten lang duurt terwijl het eigenlijk maar 1/100ste seconde is. ik schuif ongeveer een meter opzij, tegen de schuine stoeprand, en op die schuinte ongeveer 1/4 rotonde rond, trek hem recht, van de rotonde af, parkeer hem en ga trillend in het gras effe peukie doen.
 
heeele grote angst van mij overkwam een vriend van me:
komt lekker aantuffen vanaf de snelweg, afslag en een doorgaande 80km weg in. Ziet vanaf de uitrit van een woonwijk een mondeo aankomen [zijn altijd eikels, net als 406 station rijders }) ] , die vent kijkt en remt af. Vriendje van me geeft gas bij, en net op het moment dat ie 30mtr voor die uitrit is geeft die &#^%$%#$#@ paarde*** gas !! :j

Motorrijder schrikt en denkt: misschien er NET achterlangs, vervolgens trapt die mondeolul vol op zijn rem en staat dus stil MIDDEN OP DE WEG [blijkt later dat zijn vrouw hem gillend had gewaarschuwd voor de motorrijder :j , die eikel schrikt daar weer van en remt: NERD :( ]

Motorrijder verremt, glijdt en zit vervolgens, op zijn buik, benen eerst klemvast onder die ^%##$#^## mondeo...

2 ribben gebroken, hersenschudding en anus verbrandt aan de uitlaat van een ford

aardig angstbeeld niet?? :}
 
Inderdaad, ook bij mij: Troep, zand, grind, olie, putdeksel, strepen of iets anders in een bocht die je te laat ziet. Vooral in de regen. En auto's waarvan je denkt: Ziet u mij :? ? Zoals eerder opgemerkt: Angst is niet slecht, ken je angst maar weet er mee om te gaan. Als je je stuur kromtrekt afstappen en nooit meer opstappen. Als je helemaal niet bang bent, zorgt een ander (of jezelf) er wel voor dat je afstapt en nooit meer op kán stappen, al zou je willen.

Volledig mee eens. Die schuivertjes e.d. die ik wel eens maak door mijn eigen roekeloze gedrag beangstigden me nooit zo, meer de 'anderen op de weg'. Dat is nog hetzelfde, al ben ik wél voorzichtiger geworden met mezelf. Ik ben nog het bangst voor automobilisten die 'die motorrijder d'r wel ff uit zullen rijden' en dus gigantisch snijden of anderszins stom gedrag vertonen en voor vuiligheid op de weg, evenals onaangekondigde wegopbrekingen e.d.
 
ik ben bang dat ik hem inderdaad moet inleveren door te hard scheuren..

shit in de bochten, daar dnek ik eigenlijk niet zo over na, ik pas er echter wel voor op ja..

maar de kit, da's mijn grootste angst
 
Tja, ik heb ook zo'n klote verhaal van een ongeluk waar ik niks aan kon doen.

Reed met schemering op een boerenweg (je mag er 80 maar zonder middenstreep en alleen maar weiland), komt een bocht naar links en die stuur ik in tegen de middenberm (knietje over de grond). Zie opeens dat er een gigantische hoeveelheid zand ligt (stratenmakers zand) van een meter breed en 10 meter lang in de gehele bocht (was een klote vrachtwagen verloren als lading). Kan de motor nog iets overeind doen (reed 70), glij met beide wielen zijwaards uit de bocht, ik krijg weer grip en voordat ik met mijn ogen kon knipperen klap ik frontaal met 70 op een lantaarnpaal...

Resultaat, een total-loss CBR600 en wonder boven wonder alleen een hoop pijn ( :} voor Dainese). Ik had makkelijk dood kunnen zijn want de voorkant kwam eerst tegen de paal en daarna gelijk het zadel. Paal was ook in twee stukken ingedeukt en bijna volledig uit de grond gereden. Ik zelf blijkbaar op het laatste moment nog iets gedaan zodat ik zelf niet tegen de lantaarnpaal aan kwam maar wel bijna vertikaal 4 meter de lucht in geschoten met een pijnlijke landing als resultaat(vriend van me zag het gebeuren... ;( ).

Anyway, het is 3 jaar terug maar heb nog steeds wat schrik erin zitten als ik stront of andere troep op de weg zie liggen.... '(
 
ik denk als je bang bent om te vallen dat je niet op een motor moet stappen.
angst maakt je onzeker, en als je onzeker rijdt gebeuren er ongelukken. en wat betreft schuld door een ander, ja je moet er altijd vanuit gaan dat je geen voorrang krijgt, en kijken of je altijd kan uitwijken. probeer die kans zo klein mogelijk te maken.

Kan het ook omdraaien, angst maakt je scherp, zorgt voor de adreline in je lichaam zodat je sneller kan reageren, en natuurlijk op blijft letten op het verkeer....

Denk dat een beetje angst vaak juist de kick is, zolang de illusie maar bestaat dat je het onder controle hebt...

Grootste angst is om ooit in een rolstoel terecht te komen,.......

Adreline, the best drug humankind has invented :}
 
mijn grootste angst is door een onoplettende automobilist die uit een straatje komt en die je voorrang moet verlenen je niet ziet. Door het bezit van die angst hou ik daar ten alle tijde rekening mee.Ik blaas dus niet zomaar overal langs heen. Als ik zelf in een auto rij heb ik geen last van die angst
 
mijn angst is altijd het verkeerd inschatten van een bocht waardoor ik te wijd de bocht doorrij. Vooral als je ook nog een tegenligger hebt.
Ben zelf tijdens de rijles al gevallen in zo'n situatie, als de tegenligger 2 meter had doorgeren zo ik dit hier niet kunnen typen. echt vee mazzel gehad dus
:} :} :}

edit Rev: ff niet zoveel smilies aub...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan