asociaal weggedrag

O.k. Bruin ik had het niet beter kunnen zeggen! Bedankt! Chris

Jee, wat een verschillende reacties allemaal op mijn item. Los van de primaten van de tietenclub, die wat mij betreft per direct het recht ontzegd mogen worden een serieus probleem als dit aan te kaarten, trek je dan terug met je pikkie in de terechte eenzaamheid van je kwakkie-kwakkie personal scherm, je hoort niet op een motorforum thuis, daar zijn andere sites en forums voor, bespeur ik twee kernreacties. bedreiging ervaar is dat de minderheid die wij zijn geworden door ons gedrag mikpunt wordt van ondeskundig reactionair gedrag van beleidsbepalers, wiens achterban, rustig toerend op een dijk of druk balend in de file de vrijheid van het fenomeen motor als storend ervaart. Als motorrijder hoef ik mij niet te associëren met asociaal rijgedrag, daar mag ik wat van zeggen en ik vind dat we die geluiden ook moeten laten horen. Wil je scheuren, doe dat op een circuit, er zijn onder andere kartcircuits, waar je je op gezette tijden mag uitleven (baal dan niet als dat Emzetje je in het korte bochtenwerk verschalkt), of via veteraanverenigingen (CRT onder andere, waar je met je veteraan kan laten zien hoe het racen vroeger was, de emotie is hetzelfde) of ga rijden op tijden - geen blerpijperij - dat je weinig schade kunt berokkenen aan anderen. En zie je idioten dwaas aan het gas hangen, spreek ze er op aan bij het eerstvolgende cafe. Moraalridder ? Nee. Motorrijder, dat doe ik al heel lang, bijna veertig jaar met heel veel plezier en ik zou het op prijs stellen als onze kinderen dat op dezelfde wijze en met hetzelfde plezier ook zouden kunnen blijven doen. Motorrijden is van ons allemaal. Denk er eens over na, wat jij kunt doen om dit te behouden.
 
oh, maar ik rijd al braaf en netjes hoor :) dus ik werk al mee aan het behoud van motorweggetjes :9

loop vervolgens ook wel te kankeren :9 met het verschil, dat ik er niet met 130 achteraan ga om het pot --> ketel effect te voorkomen en zodat ik nog enigszins 'eerlijk' kan kankeren, in plaats van hypocriet op MF te gaan verkondigen dat 'de rest' debiel is, maar dat jij een goed excuus hebt/het wel kunt maken/niet zo bent als die andere, terwijl je ook het gas opentrekt...

Pandjang moet wel heel bruin zien :')
 
Laatst bewerkt:
Nog 1 keertje dan......gewoon omdat die zo schattig is :W

692d7d.jpg
 
Ik rijd met veel plezier over dijkjes, meestal te hard, maar ik probeer te zorgen dat anderen op hun manier ook van de dijk kunnen genieten. Dus niet te hard langs fietsers, wandelaars en huizen die direct aan de dijk staan (spelende kinderen letten nu eenmaal niet goed op voor ze de weg oplopen). Uiteraard om te zorgen dat ik niemand aanrijd, maar ook omdat het erg onprettig is als je als wandelaar of fietser zo hard wordt ingehaald. Wandelen op de snelweg is niet voor niets nogal impopulair. :X

Kun je wel gaan lopen klagen dat je dan bezig blijft, maar ja, dat heb je gewoon in het weekend op een dijk. Vaak kies ik ervoor om die dan ook op die dagen maar te mijden.

Dat gemopper op wielrenners snap ik trouwens nooit zo. Ik heb nooit last van die lui. Best mogelijk dat ik soms eens moet inhouden voor een groep wielrenners, maar dat gebeurt wel vaker in het verkeer :? Of heb ik tot nu toe altijd mazzel gehad? Daarbij: die lui zijn lekker aan het sporten. Vind ik sowieso wel de moeite waard om even ruimte voor te maken.

Auto's op de dijk jeuken me wel trouwens. Met name de 'gepimpte' bakjes die 'sportief' aan het rijden zijn. Sportief betekent dat ze, tegenliggende motorrijder of niet, 1 5/8 rijstrook gebruiken om de bochten door te komen. Pleur anders even op naar de snelweg als je te lui bent om je stuur te gebruiken ofzo. Of koop een Smart, misschien dat je dat slagschip dan wel binnen een rijstrook door de bocht weet te wringen.
 
O.k. Bruin ik had het niet beter kunnen zeggen! Bedankt! Chris
Ik wel O-)
bruin schreef op 22 maart 2009 @ 09:25:
Jee, wat een verschillende reacties allemaal op mijn item. Los van de primaten van de tietenclub, die wat mij betreft per direct het recht ontzegd mogen worden een serieus probleem als dit aan te kaarten, trek je dan terug met je pikkie in de terechte eenzaamheid van je kwakkie-kwakkie personal scherm, je hoort niet op een motorforum thuis, daar zijn andere sites en forums voor, bespeur ik twee kernreacties. bedreiging ervaar is dat de minderheid die wij zijn geworden door ons gedrag mikpunt wordt van ondeskundig reactionair gedrag van beleidsbepalers, wier achterban, rustig toerend op een dijk of druk balend in de file de vrijheid van het fenomeen motor als storend ervaart. Als motorrijder hoef ik mij niet te associëren met asociaal rijgedrag, daar mag ik wat van zeggen en ik vind dat we die geluiden ook moeten laten horen. Wil je scheuren, doe dat op een circuit, er zijn onder andere kartcircuits, waar je je op gezette tijden mag uitleven (baal dan niet als dat Emzetje je in het korte bochtenwerk verschalkt), of via veteraanverenigingen (CRT onder andere, waar je met je veteraan kan laten zien hoe het racen vroeger was, de emotie is hetzelfde) of ga rijden op tijden - geen blerpijperij - dat je weinig schade kunt berokkenen aan anderen. En zie je idioten dwaas aan het gas hangen, spreek ze er op aan bij het eerstvolgende cafe. Moraalridder ? Nee. Motorrijder, dat doe ik al heel lang, bijna veertig jaar met heel veel plezier en ik zou het op prijs stellen als onze kinderen dat op dezelfde wijze en met hetzelfde plezier ook zouden kunnen blijven doen. Motorrijden is van ons allemaal. Denk er eens over na, wat jij kunt doen om dit te behouden.
 
Ik rijd met veel plezier over dijkjes, meestal te hard, maar ik probeer te zorgen dat anderen op hun manier ook van de dijk kunnen genieten. Dus niet te hard langs fietsers, wandelaars en huizen die direct aan de dijk staan (spelende kinderen letten nu eenmaal niet goed op voor ze de weg oplopen). Uiteraard om te zorgen dat ik niemand aanrijd, maar ook omdat het erg onprettig is als je als wandelaar of fietser zo hard wordt ingehaald. Wandelen op de snelweg is niet voor niets nogal impopulair. :X

Kun je wel gaan lopen klagen dat je dan bezig blijft, maar ja, dat heb je gewoon in het weekend op een dijk. Vaak kies ik ervoor om die dan ook op die dagen maar te mijden.

Dat gemopper op wielrenners snap ik trouwens nooit zo. Ik heb nooit last van die lui. Best mogelijk dat ik soms eens moet inhouden voor een groep wielrenners, maar dat gebeurt wel vaker in het verkeer :? Of heb ik tot nu toe altijd mazzel gehad? Daarbij: die lui zijn lekker aan het sporten. Vind ik sowieso wel de moeite waard om even ruimte voor te maken.

Auto's op de dijk jeuken me wel trouwens. Met name de 'gepimpte' bakjes die 'sportief' aan het rijden zijn. Sportief betekent dat ze, tegenliggende motorrijder of niet, 1 5/8 rijstrook gebruiken om de bochten door te komen. Pleur anders even op naar de snelweg als je te lui bent om je stuur te gebruiken ofzo. Of koop een Smart, misschien dat je dat slagschip dan wel binnen een rijstrook door de bocht weet te wringen.

:^

Mooie samenvatting van hoe het ook zou moeten kunnen :Y
 
Mooi weer vandaag. Stukje rijden vanuit Friesland, einddoel Rijnbandijk, Eck en Wiel. Als ex bewoner van tussen de grote rivieren weet ik wat dijkjes pikken is, maar omdat ik al een jaar of twintig verfriest ben, snapte ik die commotie niet waar het ging om van overheidswege dijkwegen af te sluiten. Na vandaag weet ik het. Ik pikte aan bij een 1000 huppeldepup, die mij met grote vaart inhaalde. Toch even kijken. Snelheden van dik 130, waar je 60 mocht. Wielrenners, wandelaars, automobilisten ? Nee hoor, scheuren maar, ze springen maar van de dijk af, want meneer de motorrijder komt er aan. Na een paar kilometer hield ik het voor gezien. Die 1000-rijder deed steeds dwazer om dat 650-je voor te blijven. Inderdaad gekkenwerk. Ik schaam me kapot als motorrijder. Even was ik weer vergeten dat die ene motorrijder een paar kilometer eerder door een fout van een automobilist tegen de weg was gekwakt. Wat voor dag was het ? Bloody saturday, oftewel de eerste zaterdag dat de zon schijnt en de winterslapers kruipen met veel kabaal uit hun hol. Als woon-werkverkeerrijder snap ik weer waarom motorrijden in politiek Den Haag als 'gevaarlijke hobby' wordt gezien.
Bedankt jongens en meisjes. De MAG heeft weer wat recht te breien...

ouwe zeikerd, elke motor hoor je keihard los te trekken.
waar je 70 moet kun je 160, waar 100, 200.

en beuk zo weer op dat laffe japanse hok van mij en zal de motorrijder nog meer imago schade toebrengen *O*
 
Enerzijds de agressie over het vertoonde rijgedrag met daarin een gelatenheid (ze doen maar, maar ik doe het niet) of boosheid richting mij (bek houden, want je bent geen haar beter), anderzijds de verwijten richting andere weggebruikers, waar het heiligenaureool volgens schrijvers ook ontbreekt (Calimerogedoe: ja maar zij zijn...).

Jammer dat je andere mensen als primaten bestempelt, terwijl je zelf geen eens je interpunctie voor elkaar hebt.. enig idee waar de enter toets op je toetsenbord zit? jeez..

Daarbij komt dat jij nu een oordeel over mij velt zonder dat ik verteld heb hoe ik rij, daaruit kan jij meteen je verhaal klaar maken. Ik lees alleen jouw feiten die je neerzet waarop ik reageer, zit nogal een groot verschil in, vind je niet?

En als laatste, er word hier niemand verteld of die wel of niet zijn of haar "bek moet houden", we leven in een vrij land en dit is nogal altijd een openbaar forum. Als het je niet bevalt ben jij die gene die weg moet gaan, niet de mensen die reageren op jouw stukje waarbij jij de acties die daar uit voortvloeien niet kan handelen..
 
[me="Geert929RR"]zegt tijd voor een slotje.[/me] De vrijdag is al heel lang voorbij :W :W :Z :+
 
Jee, wat een verschillende reacties allemaal op mijn item. Los van de primaten van de tietenclub, die wat mij betreft per direct het recht ontzegd mogen worden een serieus probleem als dit aan te kaarten, trek je dan terug met je pikkie in de terechte eenzaamheid van je kwakkie-kwakkie personal scherm, je hoort niet op een motorforum thuis, daar zijn andere sites en forums voor, bespeur ik twee kernreacties. Enerzijds de agressie over het vertoonde rijgedrag met daarin een gelatenheid (ze doen maar, maar ik doe het niet) of boosheid richting mij (bek houden, want je bent geen haar beter), anderzijds de verwijten richting andere weggebruikers, waar het heiligenaureool volgens schrijvers ook ontbreekt (Calimerogedoe: ja maar zij zijn...).
Blijkbaar bindt motorrijden ons nog steeds, het veranderde in de loop der jaren (1920-heden) wel van chique vervoermiddel voor de rijken, naar volksvervoermiddel totdat via het inblikken van de vervoerders er alleen het hobbymiddel over bleef. Wat ik als echte bedreiging ervaar is dat de minderheid die wij zijn geworden door ons gedrag mikpunt wordt van ondeskundig reactionair gedrag van beleidsbepalers, wiens achterban, rustig toerend op een dijk of druk balend in de file de vrijheid van het fenomeen motor als storend ervaart. Als motorrijder hoef ik mij niet te associëren met asociaal rijgedrag, daar mag ik wat van zeggen en ik vind dat we die geluiden ook moeten laten horen. Wil je scheuren, doe dat op een circuit, er zijn onder andere kartcircuits, waar je je op gezette tijden mag uitleven (baal dan niet als dat Emzetje je in het korte bochtenwerk verschalkt), of via veteraanverenigingen (CRT onder andere, waar je met je veteraan kan laten zien hoe het racen vroeger was, de emotie is hetzelfde) of ga rijden op tijden - geen blerpijperij - dat je weinig schade kunt berokkenen aan anderen. En zie je idioten dwaas aan het gas hangen, spreek ze er op aan bij het eerstvolgende cafe. Moraalridder ? Nee. Motorrijder, dat doe ik al heel lang, bijna veertig jaar met heel veel plezier en ik zou het op prijs stellen als onze kinderen dat op dezelfde wijze en met hetzelfde plezier ook zouden kunnen blijven doen. Motorrijden is van ons allemaal. Denk er eens over na, wat jij kunt doen om dit te behouden.


Preken voor eigen parochie is geen kunst, gewoon met pandjang een haag zoeken en los kan je gaan.

Het leuke van een forum is juist dat je hier de tieten liefhebber kan overtuigen van het goede van sociaal rijgedrag.
Mij heb je al overtuigd hoor, er is niks leukers dan samen 130 op een dijkje te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Maar om het even samen te vatten; jij gaat eerst met die 1000 net zo asociaal meerijden zoals jij het zelf noemt en gaat daarna lopen zeiken over hoe aso het wel niet is? Dat terwijl je met hem meerijd qua snelheid..

Is het een verschil dat jij het maar een paar km doet en hij niet? Misschien deed hij het ook maar een paar km, maar dan iets langer dan dat jij dat deed, is hij dan per definitie een aso? Wie bepaald welke tijd daar aan vast zit dan?

Een goeie tip voor jou:

Stel je niet aan en ga genieten, er zijn zoveel ergere dingen in de wereld waar je geen benul van hebt..

*zucht*

Hé, jij bent ook veel bijgedraaid t.o.v een paar jaar terug ;)
 
Jee, wat een verschillende reacties allemaal op mijn item. Los van de primaten van de tietenclub, die wat mij betreft per direct het recht ontzegd mogen worden een serieus probleem als dit aan te kaarten, trek je dan terug met je pikkie in de terechte eenzaamheid van je kwakkie-kwakkie personal scherm, je hoort niet op een motorforum thuis, daar zijn andere sites en forums voor, bespeur ik twee kernreacties. Enerzijds de agressie over het vertoonde rijgedrag met daarin een gelatenheid (ze doen maar, maar ik doe het niet) of boosheid richting mij (bek houden, want je bent geen haar beter), anderzijds de verwijten richting andere weggebruikers, waar het heiligenaureool volgens schrijvers ook ontbreekt (Calimerogedoe: ja maar zij zijn...).
Blijkbaar bindt motorrijden ons nog steeds, het veranderde in de loop der jaren (1920-heden) wel van chique vervoermiddel voor de rijken, naar volksvervoermiddel totdat via het inblikken van de vervoerders er alleen het hobbymiddel over bleef. Wat ik als echte bedreiging ervaar is dat de minderheid die wij zijn geworden door ons gedrag mikpunt wordt van ondeskundig reactionair gedrag van beleidsbepalers, wiens achterban, rustig toerend op een dijk of druk balend in de file de vrijheid van het fenomeen motor als storend ervaart. Als motorrijder hoef ik mij niet te associëren met asociaal rijgedrag, daar mag ik wat van zeggen en ik vind dat we die geluiden ook moeten laten horen. Wil je scheuren, doe dat op een circuit, er zijn onder andere kartcircuits, waar je je op gezette tijden mag uitleven (baal dan niet als dat Emzetje je in het korte bochtenwerk verschalkt), of via veteraanverenigingen (CRT onder andere, waar je met je veteraan kan laten zien hoe het racen vroeger was, de emotie is hetzelfde) of ga rijden op tijden - geen blerpijperij - dat je weinig schade kunt berokkenen aan anderen. En zie je idioten dwaas aan het gas hangen, spreek ze er op aan bij het eerstvolgende cafe. Moraalridder ? Nee. Motorrijder, dat doe ik al heel lang, bijna veertig jaar met heel veel plezier en ik zou het op prijs stellen als onze kinderen dat op dezelfde wijze en met hetzelfde plezier ook zouden kunnen blijven doen. Motorrijden is van ons allemaal. Denk er eens over na, wat jij kunt doen om dit te behouden.


zozo, wat kom jij toch wel als een frusti-wusti over man :z
Als circuits nu goedkoop waren zou je mij daar bijna elke dag op vinden, maar tsja dat zijn ze niet, dus ik benut de openbare weg zodra het mij met weinig risico voor mezelf en omstanders toelaat, dus niet overal een knie aan de grond en met asociale snelheden, maar af en toe, dat moet gewoon kunnnen. Maar zeg nou eens, dus je ging achter hem aanracen omdat je hem wilde aanspreken? niet erg goed gelukt zo te zien :')
 
trek je dan terug met je pikkie in de terechte eenzaamheid van je kwakkie-kwakkie personal scherm, je hoort niet op een motorforum thuis, daar zijn andere sites en forums voor,

Geen grappen meer? Geen tieten meer? Maar?.. Maar?

:X
 
zozo, wat kom jij toch wel als een frusti-wusti over man :z
Als circuits nu goedkoop waren zou je mij daar bijna elke dag op vinden, maar tsja dat zijn ze niet, dus ik benut de openbare weg zodra het mij met weinig risico voor mezelf en omstanders toelaat, dus niet overal een knie aan de grond en met asociale snelheden, maar af en toe, dat moet gewoon kunnnen. Maar zeg nou eens, dus je ging achter hem aanracen omdat je hem wilde aanspreken? niet erg goed gelukt zo te zien :')

En als er in iedere gemeente een circuit lag....
 
Terug
Bovenaan Onderaan